Každý, kdo hrál TFT, to zažil: hra vám nedává žádné šampiony, které můžete použít, a žádná z položek, které můžete udělat, není příliš silná. Pak se podíváte na herní plán jiného hráče a uvidíte, že má každou požadovanou jednotku a předmět. Pokud byste měli štěstí jako oni, vyhráli byste!
ALE – a to je docela velké ale – obviňování RNG nemůže vysvětlit všechno.
Nejlepší hráči jsou téměř vždy na vrcholu žebříčku a vyhrávají mnoho svých her důsledně. Kromě toho se každý hráč usadí na stejné pozici, ať už jde o zlato nebo diamant, a přestože může kolísat nahoru nebo dolů na několika úrovních, jejich průměr skončí kolem stejné oblasti.
Pokud je TFT hlavně o štěstí, jak mohou mít někteří hráči vždy štěstí?

Odpověď je, že nemají. TFT může mít spoustu faktorů RNG, jako je náhodnost pokeru nebo hraní golfu ve větrném dni, ale na konci dne se nejlepší hráči dostanou do nejlepších řad a získají nejlepší skóre.
TFT je hra o výpočtu šancí a správě zdrojů.
Pojďme se podívat na příklad, který jsem uvedl výše: pokud nezískáváte silné šampiony nebo silné předměty, které můžete použít, musíte přepnout svůj herní plán na něco, co dokáže silně využít předměty, které získáte. Hráč světové úrovně nerozčílí spam pomocí jednotek, které „nemohou použít;“ vezmou to, co dostanou, a vybudují z toho něco silného.