Hráči Minecraftu mohli hrát bez účtu Microsoft za posledních šest let, kdy společnost tuto hru vlastnila, ale to se v roce 2021 změní, oznámil včera oficiální blog Minecraftu. Hráči, kteří vlastní původní verzi hry a nepřepnou na účet Microsoft, nebudou moci hrát.
Od svého uvedení na konzole v roce 2011 hra existuje ve dvou samostatně vyvinutých verzích. Dříve původní Minecraft: Java Edition používala účty Mojang, zatímco Minecraft: Bedrock Edition, název hry pro konzolu a Windows Store, používal účty Microsoft. Po této změně budou účty stejné, ale stále zde nebude žádný křížový přenos: pomocí druhé verze hry si nadále nebudete moci hrát s přáteli.
Mojang říká, že hráči migrující z účtů Mojang neztratí žádné informace a že nové účty nabízejí dvoufaktorovou autentizaci (2FA) a další bezpečnostní funkce dříve dostupné ve verzi Bedrock Edition, jako je rodičovská kontrola a možnost blokovat chaty a pozvánky – problém pro mladší hráče na serverech pro více hráčů.
Hráči budou v nadcházejících měsících e-mailem informováni o tom, jak migrovat, a na svou stránku s profilem obdrží další oznámení, až si budou moci vytvořit nový účet. Vedle příspěvku na blogu vytvořil Mojang video, které vysvětluje přechod a brání stížnostem hráče:
Pro všechny, kdo se obávají, je video uklidňující o kompatibilitě obsahu vytvářeného uživateli a multiplayeru, ale vytváří velké předpoklady o tom, jak pozitivně se budete cítit. Video také nezmiňuje něco, co by hráče mohlo obtěžovat: uživatelská jména pro Java Edition by se mohla změnit.
V článcích podpory zabývajících se touto změnou je Mojang jasné, že vaše uživatelské jméno nebude ve hře ovlivněno, ale pokud už někdo používá vaše jméno jako Gamertag, budete muset na konci přijmout přidání přípony (např. Minecraftfan # 1734) nebo vyberte nový, se kterým se budete přihlašovat. Názvy, které nesplňují bezpečnostní pokyny společnosti Microsoft, se také budou muset změnit. Přidaná přípona by se mohla stát běžnější, protože je pravděpodobné, že bude na výběr méně jmen, zejména vzhledem k tomu, že je hráči konzoly za osm let museli chytit.
Mojang říká, že bylo snazší používat účty Microsoft k nabízení těchto nových funkcí, než je vytvářet od nuly, ale pokud jsou na prvním místě tak důležité, proč jim trvalo tak dlouho, než dorazili? Hráči požadovali dvoufaktorové ověřování, pokud hra nabízí místo pro nákup a prodej obsahu – to jsou tři roky, pokud počítáte. Ochrana vašich virtuálních objektů před krádeží se jeví jako dostatečně důležitý důvod k výzvě ke změně, ale doposud se tak nestalo. Nemohu si pomoct, ale zajímalo by mě, jestli jde o problém, který si Microsoft vynutil, což zjednodušuje správu jejich největší hry před spuštěním konzolí nové generace.
I když to není tak zápalné jako rozhodnutí Facebooku požadovat pro používání náhlavních souprav Oculus účty na Facebooku, Minecraft je stále jednou z největších her na světě a nyní bude muset mnoho hráčů jednat, pokud chtějí hrát.